стрибнути на головну сторінку
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::
Українські Карпати
Друзі та партнери

::: ГОЛОВНА / МАРШРУТИ / Описи підходів / Піп-Іван чорногірський :::

Підходи на чорногорський Піп Іван

Піп Іван Чорногорський, 2020,5 м (Чорна Гора, Чорногорець) - вузлова вершина Чорногорського хребта, розташована в південній частині Чорногори. На вершині - руїни польської обсерваторії „Білий Слон”. Вершина на польських картах позначена як стовп №16. Знаходиться в межах Карпатського державного національного парку.

Основними пунктами виходу на Піп Іван є: з Івано-Франківщини - с.Дзємброня (на радянських картах – Берестечко) та присілок с.Зелена - Усть-Шибене, з Закарпаття - присілок с.Луги - Усть-Говерла.

Вихід з Дзємброні.

Найкоротшим виходом на цю гору є шлях з Дзємброні. Від траси Ільці - Зелена до села - 4,5 км. Дорога йде вздовж потоку, на 2-му кілометрі - трельовочний майданчик. Початком підйому з Дзємброні є автобусна зупинка. Ближче до річки - місця для наметів, біля зупинки - магазин. Від зупинки дорога на полонину під Смотричем круто піднімається на горб (в південному напрямку), орієнтир - щит Карпатського Державного національного парку, і, поступово набираючи висоту, йде спочатку між угіддями, далі - входить у ліс. На межі лісу - альтанка. Через ліс дорога йде з мінімальним підйомом, тягуни є уже при виході на полонину. У верхній частині полонини знаходиться колиба і кошари. Пастухи тут живуть з травня по вересень. Можна купити бринзу і вурду, переночувати не пускають. Від колиби є два основні варіанти підйому на головний чорногорський хребет:

А) Через відріг Смотрича Вухатий Камінь, минаючи головну вершину Смотрича. Від колиби дорогою потрібно піднятись у західному напрямку (направо) і вийти на поляну (хороше місце для ночівлі, є дрова і вода). На поляні є розгалуження доріг - одна йде далі на захід і спускається вниз, в долину потоку Дзємброня, друга, потрібна, повертає ліворуч і, через невеликі зарослі кущів входить в ліс. Через пів години переходу лісом дорога виводить до невеликого водоспаду, повертає праворуч, перетворюється на стежку і піднімається на північний наріжник Вухатого Каменю, поступово гублячись у травах.

Орієнтиром тут служать скальні виходи Вухатого Каменю - так звані „церкви”. Потрібно рухатись до найближчого скального останця і далі, в південного напрямку, підніматись від скали до скали аж на хребет Смотрича, звідки спуститись на сідло.

Я пробував ходити і траверсом Вухатого Каменя, спускаючись в котел і виходячи надалі просто на сідло. Жерепу - порівняно небагато й невисокий, багато каміння. Той шлях виявився довшим, ніж підйом на Вухатий і подальший спуск на сідло.

Б) Через головну вершину Смотрича. Потрібно піднятись на горб відразу за колибою. На горбі є поляна. Стежка йде в напрямку південний південний схід, сходить в ліс, де бере правіше, і, поступово набираючи висоту виходить над верхньою границею лісу в зарості негустого жерепу. Тут потрібно далі рухатись у напрямку лінії хребта, щоб вийти до скал і далі, піднімаючись від скал до скал вийти на вершину Смотрича, з якої , повернувши направо (на захід) і пройшовши над Вухатим Каменем спуститись на сідло між Смотричем і Бальзатулем - найвищою точкою полонини Бальзатул, стовп № 18.

Смотрич (на дальньому плані) і Вухатий Камінь з-під хати на Степанці.

Рухаючись по лінії хребта Смотрич - головний хребет Чорногори зліва, дещо нижче можна зауважити залишки фундаменту - то руїни колишнього польського притулку AZS. На сідлі збереглись окопи. Вода - нижче руїн.

Смотрицький перевал, Бальзатул і Піп

На головний хребет з сідла виводить дорога, яка, повз невеличке озерце в південному напрямі через 2 км піднімається до руїн „Білого Слона”.

Основні місця ночівель: колиба під Смотричем (взимку), поляна на горбі над колибою, біля руїн бувшого притулку на сідлі, руїни обсерваторії.
Сховатись від дощу можна і в печерці в скалах на головній вершині Смотрича.

Вузол Піп Іван-Смотрич. Вид з Мунчеля.

Вихід з Усть-Говерли.

Усть-Говерла - присілок села Луги. Є магазин, лісництво.
Дорога починається від шлагбаума лісництва і йде спочатку у східному напрямку, минаючи луки і пасовища, а потім - у південно східному напрямку, за півтора години доходить до місця злиття потоків Стогівця і Бальзатулу. Прямо, в південному напрямку продовжується дорога вздовж Стогівця, наліво (на схід) з невеликим підняттям йде дорога вздовж потоку Бальзатул - потрібна нам. За півгодини, рухаючись від місця злиття потоків, доходимо до колиб (орієнтир - клітки понад дорогою) і трельовочного майданчику, недалеко від нього, з правого по ходу руху боку дороги - відгалужується дорога вздовж потоку Васкул, яка за три-чотири кілометри перетворюється у стежку, що веде до полонин Вихід і Віпчина (перед полониною Вихід стежка стає малопомітною, на підйомі часто губиться в травах).
Основна стежка починається тут же, від квартального стовпчика лісництва, на стовпчику напис: Васкул. Стежка спочатку досить круто забирає вгору, далі йде хребтом з невеликим підйомом і за півтори-дві години виходить до полонини Вихід. На полонині - вода, колиба. Від колиби стежка робить недовгий крутий підйом і виходить на головний хребет Чорногори біля стовпчика №13, у лісі. Далі, рухаючись за стовпчиками, виходимо з лісу, поступово піднімаючись стежкою в криволіссі, проходимо Васкул 1734 м (стовпчик №14), з якого в північному напрямку виходимо в останній частині траси часто без стежки до обсерваторії на Попі Івані.

Дещо складнішим в плані орієнтування є варіант виходу на головний хребет Чорногори через полонину Бальзатул.
Якщо далі, від устя Васкула в Бальзатул йти дорогою понад потоком близько години, врешті дорога виходить на досить розмиту площадку. Справа потрібно відшукувати єгерську стежку, яка йде в східному напрямку і врешті виводить з лісу, і далі, полониною, овечими стежками виходити на вододіл головного хребта.

Основні місця ночівель: колиби перед устям потоку Васкул, колиба на полонині Вихід, поляна південніше стовпа №12 (орієнтовно стовпець 11/5), біля невеликих озерець на полонині Вертопи (між Васкулом і Попом, зліва по ходу руху).

Є інформація про те, що часом прикордонники і лісники перешкоджають руху на Піп з Усть-Говерли.

Вихід з Усть-Шибеного.

Усть-Шибене - присілок с.Зелена в місці впадіння потоку Шибений в Чорний Черемош. В Усть-Шибеному знаходиться прикордонна застава.

Дорога йде вздовж потоку Шибений, на початку дороги - шлагбаум прикордонників. Від шлагбауму за 3,5 км справа, на усті потоку Погорілець, знаходиться лісництво. Дорога далі вздовж Шиберного веде над бувши озером Шибеним до перевалу Шиберного на головному хребті Чорногори (в західному напрямку. Дорога вздовж потоку Погорілець веде в напрямку до Смотрицького перевалу, але в верхній частині перетворюється на стежку, має багато серпантинів, губиться.
Найзручніше на Піп Іван від лісництва йти дорогою через полонини Веснарку і Шуринську. Перейшовши потік Погорілець (ліва притока Шиберного) відразу, між господарствами піднімаємось дорогою в північному напрямку. Через півтора години підйому лісом дорога приводить на полонину Шурин (чи Під Шурин), де є колиба, вода. Пастухи дозволяють зупинятися в гуртожитку поруч з колибою (є нари для 10-12 чоловік). Від колиби дорога виходить на горб, йде лісом, і за пів години приводить до озера Марічейка.

Коло озера - джерело (зліва від стежки), дерев’яний намет. Далі дорога поступово виходить з лісу до роздоріжжя: на роздоріжжі є вказівник зі стрілками. Напрям руху - прямо, на північ - північний захід. Дорога є між заростями жерепу, петляючи між підвищеннями і за годину ходу від озера виводить на сідло Марічейка між Шурином і Попом Іваном, звідки, поступово повертаючи вліво (на захід) за годину виводить на вершину Попа Івана.

Основні місця ночівель: біля лісництва, гуртожиток на полонині Шурин, біля озера Марічейка.

Прикордонники в Усть-Шибеному можуть вимагати паспорти. При наявності паспортів видають дозвіл.

Матеріал підготував (написав): Олег

Коментарі

Коментування доступне тільки зареєстрованим користувачам.

Якщо Ви зареєстровані на сайті - введіть свій логін і пароль у формі аутентифікації нагорі сторінки (якщо Ви логуєтеся з чужого комп"ютера - приберіть галочку "пам'ятати мене" і тоді, навіть якщо забудете прикінці роботи натиснути кнопку "Вийти", Ваша автентифікація на цьому комп'ютері знищиться як тільки Ви закриєте вікна броузера з відкритими сторінками karpaty.com.ua).

Якщо не зареєстровані - зареєструйтеся.
Коментарі до цієї статті
vikaromanko27 повідомив(-ла) 24.05.2015 01:19
Підкажіть будь-ласка чи Піп Іван, Дземброня, Усть-Говерла та Усть-Шибений є прикордонною зоною чи ні, а то описується, що є шлагбаум прикордонників. а в коментарях було сказано, що потрібні будь-які документи. От і виникло питання чи достатньо лише паспорту чи необхідно дозвіл отримати?
Нормалайзер повідомив(-ла) 03.05.2011 13:02
to anthem
The road from Luhy to Pip Ivan is not so rough, but in a high part near the peak, in directions from south is very hard for moving by bike: there are a plenty of rocks and stones. If you will be move from the north the way is possible for biking
anthem повідомив(-ла) 03.05.2011 11:53
Thank you Нормалайзер, for your answer. I know there is not smooth surface, so I can sometimes push my bike:) but for me will be realy dificult for ex. mud or very steep climb - I will have also luggage.
Нормалайзер повідомив(-ла) 03.05.2011 10:51
to anthem
To jest calkiem mozliwie, ale mysliam ze normalnym rowerzem to nie bedzie latwo
anthem повідомив(-ла) 03.05.2011 10:44
I have kindly request: I would like go by bike from Luhy accross mountain to the main road Vorokhta - Ll'tsi.
Ofcourse by the way visit Піп Іван :) - but I haven't image is it possible?
I haven't special mountain bike, I have normal only.
I know Ukraine language, so you can answer me in ukraine l. Thank you.
wіnd повідомив(-ла) 12.03.2011 18:00
Ю.Андрухович про обсерваторію:
"...Це - особливий релікт міжвоєнної архітектури, уламок того міфічного львівсько-варшавсько-віденсько-паризького вектора, про який сьогодні циркулюють лише чутки і здогади. Це споруда і це структура, житло, робітня, цитадель, академія, бібліотека, зали для конференцій, танців і гімнастики, салон, басейн, машинне відділення, ресторація, електростанція, котельня, анфілада комор, а ще підземелля і безліч інших загадкових приміщень з вічно зачиненими дверима, це ковчег, це комплекс. Це комплекс Європи, тут, у найдальшій з її околиць, на межі з Неевропою, в самому центрі Європи,
Це колишня обсерваторія, себто місце для обсервації, для споглядання, для вдивляння і спостереження - можливо, за ангелами, можливо, за кометами. Нині в Її стінах можна сховатися від перелітних гірських дощів. Стійкий запах екскрементів і старого шмаття вже не вивітриш - навіть шістнадцятьма полонинськими протягами, які вічно гуляють у цих стінах з огляду на діри і шпари - як у метафізичному сенсі, так і в дослівному. Мандрівники розкладають вогнища просто в залах і коридорах. Залишки паркету незле надаються для розпалювання - тутешні люди досить віддавна осягнули цю провокативну істину й тому йдеться вже не про паркет як такий і не про ясно-горіхову обшивку стін, і не про тьмяно-букові стелажі в бібліотеці, а саме про "залишки"...
Сіроманець повідомив(-ла) 09.01.2011 15:56
ПІДСКАЖІТЬ! Хочу визначити напрямок руху по карті"Туристичні стежки Чорногори" вдома транспортиром...Азимути будуть співпадати на місці,з показами компаса?чи слід враховувати магнітне схилення компаса від північного полюсу???Чи карта орієнтована по магнітному полюсу?
vasiliy_n повідомив(-ла) 24.12.2010 15:08
To taras223:
Раджу дві карти Київської ДНВП "Картографія", на яких видно г. Піп-Іван: Карпати Верховинський район 75 000 (1 см=750м) та Карпати Рахівський район 1:75 000 (1 см=750м). Перша карта містить маршрути підходу на Піп Іван зі Східного та Південного напрямків та їх продовження до г. Бребенескул, г. Ребра. Друга - має маршрути з г. Піп-Іван вздовж усього Чорногірського хр., а також увесь хр. Свидовець.

kabina повідомив(-ла) 19.11.2010 22:07
побувала там цьогоріч в останніх числах серпня. йщли з Квасів і це була наша остання вершина-найбажаніша! ми (2 дівахи) ночували в обсерваторії на 3 поверсі на перекритті між поверхами. враження-неймовірні і словами не передати.але вночі було дуууууже холодно. спускались в Джемброню і тішились,що ми тудоб не піднімались))))) хочу ще раз туди потрапити, і бажано взимку)))
taras223 повідомив(-ла) 20.01.2010 15:19
скажіть будласка яку карту потрібно куплити щоб на ній було видо Чорну гоРу (Піп Іван)
в якому вона районі...

oper_bam@ukr.net повідомив(-ла) 11.12.2009 21:28
Дуже цікава стаття про маршрут на Попа Івана, на мій погляд автор дуже докладно розяснив маршрут до "Білого Слона"!!!!!!!
Liter повідомив(-ла) 04.07.2009 20:25
Мені сподобалось!! Скачую і , думаю, найближчим часом скористаюсь.
З повагою Подольський Ігор.
Gulya повідомив(-ла) 25.04.2009 19:19
Спалили Колибу. Хто знає Коли!? На Веснярці! Напроти Джерела та що Була
Влодко меденицький. повідомив(-ла) 15.08.2008 10:25
На Попа ходили з Шибеного, а верталися через Дземброню. Так (на мій погляд) і легше, і цікавіше.А головне - такі красоти!!!, що кидайте все і їдьте вже на Станіслав, а звідти - на Верховину, а відтак на Шибене. Щасливо.
pasya_7 повідомив(-ла) 03.06.2008 21:48
</b>барс<b>
Скажи свій номер аськи
pasya_7 повідомив(-ла) 03.06.2008 21:43
</b>барс</b>
барс повідомив(-ла) 23.05.2008 17:28
Шукаю бажаючих пробігтись по Чорногорі з 30 траавня по5 червня 2008р!!! Тел 80503397741
sem17 повідомив(-ла) 16.06.2007 09:51
Мене цікавить протяжність кожного з варіантів маршруту по ЧАСІ. За скільки можна дійти по тому, а за скіль по тому?? Бо через брак часу маю його лише макс 3 дні разом з доїздом (з Рівного).
Waldek повідомив(-ла) 07.06.2007 11:10
Підскажіть будь ласка розклад автобусів з Івано-Франківська до Дземброні та до Зеленої. Або ще з якихось інших міст. Як до Дземброні краще за все дістатися!!! Чекаю відповіді!
повідомив(-ла) 10.04.2007 18:57
добрий день
Підкажіть різницю між Піп-Іваном та Піп-Іваном Мармароським. Якщо різниця є, як добиратися до Мармароського зі сторони Шибеного
Святослав повідомив(-ла) 05.03.2007 23:44
Хто може підсказати розклад автобусів (маршруток) з Верховини до Усть-Шибенного
Astrik повідомив(-ла) 01.03.2007 00:18
Практично впевнений на 99.999%, що назва гори Піп Іван є помилковою. А власне правильною назвою є Чорна Гора. Не мається на увазі назва гори Піп Іван котра знаходться на хребті Марамуреш.
Tier повідомив(-ла) 25.02.2007 21:52
Дякую За фото попробую з дружбаном проїхати ту холери на велеку
вуйко повідомив(-ла) 09.11.2006 12:29
дуже хотів піднятись на Попа цього літа.На жаль не вийшло через хронічний брак часу і відсутність компанії відчайдухів які розділили б зі мною цю подорож!Прийдеться чекати до наступного літа.Хочу підготуватись теоретично.Допоможіть з маршрутами, розкладом транспорту(планую сходити від с. Зелене).Щиро вдячний!
corey повідомив(-ла) 18.10.2006 15:37
нова адреса www.coreyblack.aidehyip.com
irkin повідомив(-ла) 28.08.2006 14:07
24.08.06 (4 дні тому) я вперше попала в гори влітку. І здійснила під"йом на Піп Іван, маршрут починався в Дзємброні. Це було для мене настільки важко, що вже через 100 метрів я подумала, що не пройду й 1 км. Але все ж побачила обсерваторію. Я дуже рада, що дісталась туди. І взагалі - подорож просто незабутня. Тепер я знаю, що потрібно, щоб полегшити під"йом, і отримати від цього максимум задоволення. Тепер буду готуватись до подорожі наступного літа :-))
LEO повідомив(-ла) 12.12.2005 16:03
в 2003 році я побував на Піп Іванові, гора супер, нехзабутні враження з вершини обсерваторії, яка на вершині!!!!!!!!!!!
vit.exe повідомив(-ла) 29.07.2005 09:16
Підкажіть ще будьласка місця ночівель на самомій Чорногорі. Якщо йти від Лугів через Піп Іван до Говерли: перше, вочевидь, чи то *колиби перед устям потоку Васкул*, чи *колиба на полонині Вихід* - куди встигнемо. А далі? Де стати біля самого Попа? Чи можна стати десь біля о.Бребенескул? Де біля Говерли - на Козьмесці? Заздалегідь вдячний за інформацію.
viktoza [guest] повідомив(-ла) 10.06.2005 18:24
їдемо до карпатів з велосипедами. є думка вилізти на піп іван (ночуємо перед тим у верховині). думаємо до Зеленого на роверах дістатися, і далі (наскільки можливо) - потім пішки швиденько на вершину, потім назад до роверів -- і на нічку вже у Верховині. скажіть, чи це реально? і де там є місце (скільки до вершини), де вже на роверах неможливо проїхати? дякую.
corey повідомив(-ла) 01.06.2005 15:59
Коли вставите лінк у поле АДРЕСА Вашого броузеру, переконайтеся, що ніде немає "пробілів", інакше не завантажиться!
corey повідомив(-ла) 01.06.2005 15:56
http://www.coreyblack.narod.ru/All_Data/Articles/A rticles/Pohid_po_chornogorskomu_hrebtu_zhovten_200 4/Pohid_po_chornogorskomu_hrebtu_zhovten_2004.htm
corey повідомив(-ла) 01.06.2005 15:51
Маршрут "Шибене - Говерла"
http://www.coreyblack.narod.ru/All_Data/Article s/Articles/Pohid_po_chornogorskomu_hrebtu_zhovten_ 2004/Pohid_po_chornogorskomu_hrebtu_zhovten_2004.h tm
gora [guest] повідомив(-ла) 22.05.2005 15:08
Oprishok [guest] повідомив(-ла) 19.03.2005 14:27
Шановне панство не Дзємброня а Дземброня
corey повідомив(-ла) 02.01.2005 01:44
Усім хто цікавиться цим маршрутом пропоную ознайомитися з статтею на мому сайті www.coreyblack.info у розділі УСЯ ІНФОРМАЦІЯ / СТАТТІ / Похід по Чорногорському Хребту Жовтень 2004
П.С. Я ходжу туди досить часто - якщо будуть питаття то пишіть
alex [guest] повідомив(-ла) 28.07.2004 00:53
Шановне панство!
Підскажіть, будь-ласка, як все ж таки краще добиратись до Попа Івана, якщо до вихідного пункту група добирається близько 16:00 год. вечора:
1) або з поворота на Берестечко (Дземброню) через Берестечко та далі попід Смотричем з ночівлею десь на галявині,
2) або з с. Шибене з ночівлею на о. Маросейка?
Мені взагалі все одно, як йти, лише бажання, що до місця ночівлі ми дійшли до заходу сонця.
Дякую за відповідь (прошу послати на мою ел. адресу).

Нормалайзер повідомив(-ла) 19.07.2004 20:02
ну так в Юрковій статті є, як добиратись, та шукайте ж трошки: http://www.karpaty.com.ua/?chapter=14&item=241
Skull [guest] повідомив(-ла) 19.07.2004 13:25
Добрі люди, хто може підказати, як дістатися до с.Дзємброня або до с.Зелена - зі Львова, чи з Франківська, наприклад ?
Vadim [guest] повідомив(-ла) 13.07.2004 23:12
Ходив по хребту перший раз. Видимість нульова, сильний дощ.
Де можна краще на Чоргогірському хребті сховатись ,
перечекати дощ? Маю на увазі колиби, місця стоянок, тощо?
corey повідомив(-ла) 29.06.2004 00:27
To jaris@inbox.ru
Ну.. щодо прикординників - то які попадуться...(можуть і без документів пропустити, а якщо не пропустять то можна "трішки" іхню заставу обійти:)) - Сам провірив.
З ночівлею ти правий(ва), першу - ночував біля Марічейка, другу -біля Бребенскулу - в Колибах теж не раджу.
-----
Слухайте, хтось може щось порадити про проходження маршруту з Петросу на г.Піп Іван, але не по хребтам, а попід ними - з Румунської сторони ( через с. Говерла,попід ч.Тисою)???

jaris@inbox.ru повідомив(-ла) 04.05.2004 14:57
по-перше,прикордонники не можуть , а дійсно вимагають документи (правда можуть бути будь-які).
по-друге, підйом з Усть-Шибенне КРАЩЕ І ПРОСТІШЕ через полонину Шурин і о.Марічейка. Дорога зовсім не губиться (серйозно) і досить переконлива до самої вершини.
по-третє, краще, якщо є можливість НЕ НОЧУВАТИ в будиночках (колибах),а в наметах під лісом,там є хороші місця. В колибах все таке вбите і противне,бруд і сміття, і т.інше. Крім того може бути вже занято, або місцеві на джипах поприїжджають,таке вже було.
koskinen2 [guest] повідомив(-ла) 07.04.2004 13:17
Десь у травні наша ГРУППА збирається по маршруту, пропозиції яких тут файно висвітлено !!!
corey повідомив(-ла) 17.03.2004 01:34
Автор описує все правильно ... пройшов цей маршрут від с.Шибене до Говерли - враження неймовірні. Планую літом повторити тільки навпаки - з Петросу.
Veslo повідомив(-ла) 15.03.2004 12:26
2 Jiovanny: Підйом через Вухатий камінь в лютому на Піп НІКОМУ НЕ РАДЖУ!
Jiovanny повідомив(-ла) 12.03.2004 12:33
Підйом на Піп-Іван через Вухатий камінь не є дуже складним, на перевалі є гарне місце для ночівлі і джерела.
unmay повідомив(-ла) 07.03.2004 21:58
jak na mene takyj opys mozna braty jak wzirec... Z takych opysiw nepaganyj putiwnyk potim mozna sklasty...
Юр [guest] повідомив(-ла) 05.03.2004 16:09
Гарний опис. Тягне перевірити :-)
white повідомив(-ла) 04.03.2004 20:20
.........знимки файні..
white повідомив(-ла) 04.03.2004 20:19
Сунути носа, треба вміти і крім того знати куди.
А "моцний хлоп", тре сприймати з іронією (слід розуміти "професіонал, людина не аби з яким досвідом, та запасом фізичної сили", обійти гору зі всіх сторін, ето ж....). А допомогу, на мою думку, треба надавати всім, по можливості, а не дивитися як в Тебе її просять. А відповіді на моє прохання до Норма, від Норма не було.
Вибачте за ХАРД.
Веселе Весельце :) [guest] повідомив(-ла) 03.03.2004 18:43
2 Юрко: навряд чи це має до нашого походу стосунок, але ти мені лестиш. Крім того, дякувати тре теж і тобі за фото ,)
2 Норма: Величезний сенкс, хоч я маю трохи чскравіше і повніше описаний від тебе маршрут попередньо, як для чайника розжований та намальований ,)
2 white: як тобі не аяяй ! Фі! Якби не він, я б не ризикнула навіть носа туди сунути. А звертатися по допомогу тре вміло, а не казати такі речі про гарних "карпатців".
BondaR повідомив(-ла) 03.03.2004 13:29
Дуже хороша стаття.
Юрко повідомив(-ла) 03.03.2004 09:01
Певно дєкувати за інфу тре ткж Весельцю. Слуп №16, окрім польських, є і на новій 500 м "Чорногора".
white повідомив(-ла) 03.03.2004 00:07
якшо Норм то всьо проканав, то шо описав, то Він моцний хлоп як............... , але скупий.............??????????
yakuts повідомив(-ла) 02.03.2004 23:36
email - yakuts2@yandex.ru ABO ucraini@yahoo.it -oK ?