стрибнути на головну сторінку  
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::
Українські Карпати
РЕГІОН 
ТОПОГРАФІЯ 
ГІДРОГРАФІЯ 
КЛІМАТ 
ФЛОРА 
ФАУНА 
ОХОРОНА ПРИРОДИ 
ПРО КРАЙ 
Карпати туристські
МАТЕРІАЛИ 
ТРАНСПОРТ 
КАРТИ 
СПОРЯДЖЕННЯ 
МАРШРУТИ 
РЕПОРТАЖІ 
ВИПАДКИ 
ВІДПОЧИНОК 
ПОГОДА 
РІЗНЕ 
Друзі та партнери


   ::: ГОЛОВНА /
 
>>> ФОРУМИ > "Загальний"   
 
Увага! Старайтеся розміщувати свої повідомлення у форумах, які співпадають за тематикою (не розміщайте, наприклад, оголошення про купівлю-продаж у загальному форумі). Повідомлення: невідповідні тематиці форуму чи сайту, рекламно/комерційні, образливого змісту, які містять ненормативну лексику, будуть витиратися адміністратором без обговорення.
Умовні позначення:
     нові повідомлення:  - свіжіші за дві доби;  - одну добу;  - 6 годин
      - старе повідомлення.


до початку форуму ::: список форумів :::
перейти в

[ Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] повідовив(-ла) -
Текст повідомлення: "...вказано декілька стежок..".
З якогої сторони, з обох? Там був старий перевал. Що офіційно відомо про нього? Чи також відстутні факти?
Все спілкування на дану тему
  1. <<< до початку теми <<<
    [ Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ]
    додав(-ла) vsobasko@rambler.ru 15:35:05 29/07/2008
    "...вказано декілька стежок..".
    З якогої сторони, з обох? Там був старий перевал. Що офіційно відомо про нього? Чи також відстутні факти?
    • [ Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) Astrik 19:50:21 29/07/2008
      На мапі ВІГ стежки ведуть на той перевал з східної сторони з західної не знайшов.
      Наскільки старий той первал?
      60-50років
      Думаю, що в часи топозйомки мапи ВІГ його там не було.
      Важко віриться що, прокладаючи фізичний кордон у 20х роках не помітили стежку на чеську сторону. При тому, що на кордоні були прикордонники, були укрипленнія, та й в решті самі стовпчики довозили знизу на верх. І топограф не помітив тієї стежки?
      ВІГ дуже скурпульозно промальована мапа і напевно є найточнішою і найбагатшою в плані деталей.
      • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) vsobasko@rambler.ru 22:58:28 29/07/2008
        Стежка вела тільки до кордону?Не логічно. І ще.Ви забули ще про контрабандистів.
        • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) Astrik 00:13:19 30/07/2008
          Чому ж не логічно. Для прикордонників головне пошвидше добратись до кордону.
          Та й навіть в часи встановлення стовпчиків не логічно тягати їх по всьому кордону. Логічніше використати чи прочистити коротшу стежку.
          Те саме знайдете на сучасному Укр кордоні де багато стежок ведуть в нікуди вірніше лише до кордону.

          Так я забув про контрабандистів і про братів наших менших, вони також стежки топчуть.
          • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) vsobasko@rambler.ru 10:20:59 30/07/2008
            Дискусія привела до 2 версії: офіційної, підтвердженої документально, – пер. Легіонів, створений у 1914 р., і неофіційної – пер. Рогодзи, про існування якого памятали старі люди,зате він існував значно раніше в урочищі Рогодзи. Дискучія зводиться до того, чи спілкувалися люди, які жили з різних сторін Головного вододільного хребта раніше 1914 р.
            Є історичні дані, що в Карпатах жили люди вже 15000 і 7000 років тому. Тоді кордонів не було і в помині. Невже народ чекав 1914 року, щоби поспілкуватись?!
            І ще аналогічний приклад. У 2005 р. краєзнавці видали книгу про Микуличин. Там стверджується,що вік Микуличина 450 р,а саме з часу першої офіційної згадки про нього у польській борговій книзі. Але відомо також, що Микуличин заснував Микула, боярин галицького князя, ще десь у 1100 р. То який вік Микуличина?
            Якщо у нас не було своєї держави, то ми не існували і не спілкувались?Вся наша історія почалась тільки за часів Польщі?
            • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) vasyl 11:44:00 30/07/2008
              ...неофіційної – пер. Рогодзи, про існування якого памятали старі люди,зате він існував значно раніше в урочищі Рогодзи. Дискучія зводиться до того, чи спілкувалися люди, які жили з різних сторін Головного вододільного хребта раніше 1914 р.

              На мій погляд, дискусія переросла в вирішення питання "Чи вживали місцеві слово ПЕРЕВАЛ". Ятд місцеві могли просто казати не задумуючись про власне перевал - "ідемо через Рогодзи" чи "на Рогодзи" і т.п. Може я помиляюсь, але власне слово "перевал" скоріше за все почало вживатись в туристичному чи транспортному плані
            • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) zanuda 03:02:30 31/07/2008
              Тяжко грати в якусь гру, коли під час гри змінюються правила.
              Так само складно вести дискусію, коли починається підміна понять.

              Коли кажуть, що "на місці перевалу Леґіонів раніше був перевал Вел. Роґодзи", підрозумівають не те, що в ранній бронзі тудою раз 150 років проходив хтось, а конкретно те, що дорогу Леґіонів проклали більш-менш там (чи максимум 100 м в стороні), де безпосередньо перед прокладанням нової дороги (місяць-два), йшла стара стежка (або інша стара дорога), котру так само більш-менш реґулярно використовували для переходу з Угорщини в Галичину (чи навпаки).
              У випадку, коли підрозумівають щось інше, то цей ньюанс окремо наголошують.

              Так само, вислів "пішли на Роґодзи" радикально відмінний від "пішли на Брустури через Рогодзи". В першому випадку це буде локальна стежка, тоді як в другому - натяк на примітивний перевал.
              • [ Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Повертаючись до назви перевалу Роґодзи-Леґіонів ] відповів(-ла) vasyl 11:35:13 31/07/2008
                Можливо я не так виразився. З точки зору транспортного та туристичного правильно буде писати "Перевал Легіонів", але якщо судити з:

                Тлумачний словник та БСЭ - "Найнижче і найдоступніше для переходу місце в гірському хребті чи масиві",
                Энциклопедический словарь - Перевал - наиболее низкое и доступное место в гребне горного хребта,обычно между соседними речными долинами.
                Брокгауз и Ефрон - "Перевал— высшая часть пути при пересечении им горного хребта или нагорья"
                Ожегов - "Наиболее низкое место в горном хребте, доступное для перехода; дорога через такое место".

                то Рогодзи можна вважати перевалом і до існування Дороги Легіонів. Цікаво, а якщо воно найнижче, але не найдоступніше і навпаки, то вже не перевал?
                Хоча хто його знає, які в ті часи були найбільш доступні місця. Для певної групи людей доступні тракторні дороги, іншим вони не підходять :)
                А ще є така стаття:
                http://www.mountain.ru/mkk/bib lio/literature/oherki_alimov/t opo.shtml
                "перевалов в горах ........ранее известных, которыми пользовалось местное население в хозяйственных целях."
                Ятд, безперспективно щось доказувати
              • [ Was ist das pereval ] відповів(-ла) zanuda 07:36:30 01/08/2008
                <безперспективно щось доказувати>

                Особливо якщо заблукати в трьох соснах :))

                Приведені вами перші два визначення перевалу взагалі трактують це слово винятково як топографічне поняття, як синонім "сідловини".
                Відповідно з таким визначенням, перевал був там, де є, ще тоді, коли сформувався гірський хребет.
                Виходячи з цього, на питання "Чи був на місці Легіонового перевалу перевал до 1914 року?", відповідь проста:
                "Так. Був. Починаючи від приблизно 5 мільйонів років тому й до тепер".

                Але в даній дискусії питання стояло елементарно: "Чи вела через сідловину в районі Вел. Роґодзи дорога з однієї долини в іншу до 1914 року чи не вела ?
                Ще раз, акцент на ІСНУВАННІ дороги (по крайній мірі стежки).


                <Цікаво, а якщо воно найнижче, але не найдоступніше і навпаки, то вже не перевал?>

                Знову ж таки акцент на топографічній складовій чи на траспортній (пішохідній) ?

                Для прикладу, найнижчим і найзручнішим місцем для переходу через Водорозільний хребет між Таупиширкою і Дурнею є сідловина в районі стовпчика 54 (на WIG-карті висота 1065, на ділі там ще нижче - 1045 м н.р.м.). І що, є там перевал?
                Це при тому що вузькоколійка з Турбацила підходить до нього на відстань 750 м і знаходиться в якихось 80 метрів нижче по висоті, а дорога з Франківської сторони (вдовж Пантирця-Дурнинця) там взагалі поруч - 600 м відстані при сбросі висоти всього 60 м!
                А перевал там не зробили, лізли чогось на Пантир і будували Легіонів.
        • [ Контрабанда ] відповів(-ла) zanuda 10:17:18 30/07/2008
          Яка контрабанда могла бути через Водороздільний хребет до 1914 року?
          По обидві сторони хребта була, начебто, одна й та сама країна.
          А потім, сідловина в районі стовпчика 9 найскладніша для переходу сідловина на всьому відтинку Водорозільного хребта від Дурні до Таупиширки.
          Чому саме тудою контарбандисти мали йти?
          • [ Re: Контрабанда ] відповів(-ла) vsobasko@rambler.ru 10:25:10 30/07/2008
            Контрабанда існувала з тих часів, коли появились,кордони.Різниці великої між "старим" і "новим" перевалами нема.
            • [ Re: Re: Контрабанда ] відповів(-ла) zanuda 17:08:36 30/07/2008
              Нічого не зрозумів. Ви твердите, що до 1914 року було 3 перевальні стежки ("через" стовпчик 9; через Вел. Роґодзи і Пантирський), або дві ("через" стовпчик 9 і Пантирський) ???
              • [ Re: Re: Re: Контрабанда ] відповів(-ла) vsobasko@rambler.ru 23:23:29 30/07/2008
                Я згадував 2 перевали - Рогодзи (Легіонів) і коло стовпа 9.
              • [ Re: Re: Re: Контрабанда ] відповів(-ла) vsobasko@rambler.ru 23:30:00 30/07/2008
                До речі, існували ще перевали Татарський (Яблуницький старий) і через Руський Діл-Роги. Перший був відомий ще до нападу татар, як називався невідомо,а піля нападу названий Татарським.Були древні перевали і на півдні теперішньої області
              • [ Re: Re: Re: Контрабанда ] відповів(-ла) zanuda 00:20:28 31/07/2008
                Ще раз.
                Мова тут виключно йде про перевали на відтинку Таупиширка-Дурня, не вплутуймо сюди перевали в інших місцях.
                І також мова виключно йде про те, що ніхто переконливих доказів існування стежок, які перевалюють через Водороздільний хребет в районі поляни Вел. Роґодзи, і тим більше в районі стовпчика 9 ДО 1914-ГО РОКУ, не привів.

                Між іншим, до 1914 року і стовчика 9 не було.
                Яким чином вдалося так точно ідентифікувати її (перевальної стежки) місце проходження?


до початку форуму ::: список форумів :::
перейти в


 


Пошук



 
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::